08.08.15

Disponível em: http://www.deusaindafala.com/2015/06/01/afinal-o-que-e-o-amor/

Já falei aqui do livro de Inês Pedrosa, A eternidade e o desejo. Mas ele é tão bom que vou transcrever uma pequena parte de um dos sermões de Padre António Vieira:

"O amor fino não busca causa nem fruto. - Se amo porque me amam, tem o amor causa; se amo para que me amem, tem fruto; e o amor fino não há de ter porquê, nem para quê. Se amo porque me amam, é obrigação, faço o que devo; se amo para que me amem, é negociação, busco o que desejo. Pois, como há de amar o amor para ser fino? (...): amo, porque amo, e amo para amar. Quem ama porque o amam, é agradecido; quem ama para que o amem, é interesseiro; quem ama, não porque o amam, nem para que o amem, esse só é fino." (p.47-48)

Acho que ele consegue dizer tudo, ame por amar!

-x-x-x-x-x-

I have written here about Inês Pedrosa´s book, Eternity and desire. But it is so good that I will transcribe a small part of one of the sermons of Priest António Vieira:

"The fine love does not seek cause or result. - If love because they love me, love is concerned; if I love to love me, has fruit; and fine love does not have why or what for. If I love because someone loves me, is a obligation, to do what I must; if I love to love me, is negotiating, I seek what I want for. How can we love the love to be fine?  I love because love, and love for love. Those who love because are loved, are grateful; those who love to love them, are interested; who loves, not because they love him/ her, not for someone loves him/her, that's just fine love "(p.47-48)

I think he can say everything, love to love!

Comentários