Dia dos pais/ Father´s day







Este ano passarei o Dia dos Pais com os dois homens que mais amo na vida, meu Pai e Paulo. Nem sempre consigo isto, os dois ao mesmo tempo juntos. Realmente tenho que agradecer!

Meu pai viajou quase 2000 km para me visitar! Com seus 87 anos, meio esquecido e com dificuldade de caminhar, de vez em quando tem disposição para este tipo de viagem e para uma boa pescaria. Fomos a dois pesqueiros próximos à cidade, sendo que em um deles ele conseguiu pegar um pacú. Ficou feliz no momento, mas não com o mesmo entusiasmo que tinha quando jovem.

O envelhecimento traz uma quietude. Para quem observa de fora é muito estranho ver alguém que era ativo e ágil no pensar, demonstrar sinais de cansaço e esquecimento. Quem um dia me cuidou agora tem necessidade de ser cuidado. Quem me levou no colo, hoje precisa ser ajudado a caminhar. Aprendi muito com ele e ainda aprendo. Cada dia que passa agradeço pela sua vida e por tudo que me ensinou!

Quero parabenizar também meu dois irmãos pelo dia dos pais e agradecê-los por terem me dado a possibilidade de ser tia e madrinha! Meus sobrinhos são lindos - Heloísa, Bernardo e Felipe (que está para nascer)!

Feliz Dia dos Pais!

-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-

This year I will spend Father's Day with two men I love most in life, my Dad and Paul. Not always I get that, both at the same time together. Really, I have to thank!

My father traveled almost 2000 km to visit me! He is 87 years old, half-forgotten and difficulty walking, but this year he has willingness for this type of travel and more, we went to fish. We went to two fishing places, near the city, and in one of them he caught a pacu. He was happy at the time, but not with the same enthusiasm he had when young.

Aging brings a stillness. For those who observe from the outside is very strange to see someone who was active and agile in thinking show signs of fatigue and forgetfulness. To think that someone who cared me, now needs to be careful. Who took me on her lap, now need to be helped to walk. I learned a lot with him and still learning. Every day I thank for his life and for everything he taught me!


Also want to congratulate my two brothers for Father's Day and thank them for giving me the opportunity to be an aunt and godmother! My nephews are so beautiful - Heloise, Bernard and Philip (who is to be born)!

Happy Father's Day!

Comentários

Postar um comentário